Seminar Reading Technique 2019


Alhamdulillah Seminar Reading Technique tahun ini telah pun selesai. Tahun ini seminar berlangsung di Dewan IKBN, Banting pada 17 Febuari 2019 yang lalu.





Thank you to all new parents yang sangat memberikan kerjasama dari seawal jam 9 pagi mereka dah datang untuk pendataran dan sudah bersedia untuk menimba ilmu bagi membantu anak-anak dalam proses untuk cepat membaca. Sebelum seminar bermula ibubapa telah diberikan buku set cepat baca anak-anak mereka supaya ibubapa tahu apa yang terkandung didalam buku trsebut. Tak lupa juga sedikit juadah sarapan untuk alas perut. Maklumlah awal-awal pagi lagi da kene ke seminar takut ada yang tak sempat sarapan pula.


Sebagai merahmati majlis seminar cepat baca ini, Encik Khainunnahar yang juga merupakan salah seorang parents kepada student kami telah menyempurnakan bacaan doa dan sedikit taklim ringkas untuk peringatan bersama.









Alhamduillah tahun ini kami sangat berbesar hati kerana dapat menjemput Puan Sharifah Khadijah Bt Syed Alhabshi sebagai speaker unuk Seminar Reading Technique kali ini. Beliau mempunyai Little Caliphs di Kapar Selangor dan beliau juga merupakan trainer untuk reading technique serta auditor bagi Little caliphs sejak dari tahun 2015. 



Diseminar reading technique ini bukan sahaja ibubapa didedahkan dengan cara untuk mengajar menggunakan buku siri cepat baca tetapi ibubapa bapa juga didedahkan dengan setiap permainan yang digunakan bagi mengajar anak-anak untuk membaca. Sebab bukan apa, anak-anak ni kadang bila kita tanya di sekolah belajar apa nanti dia cakap tak belajar pun... main je.... haha anak-anak.... Jadi dengan pendedahan yang begini ibubapa tahu what kind of games yang sesuai untuk membantu anak-anak mereka untuk membaca dirumah juga. Supaya anak-anak tak bosan duduk menghadap buku je kan. So make learning interesting by doing this kind of games. Inshaa Allah anak-anak akan teruja dan mudah faham. This vedio is one of the example games yang selalu teachers buat bersama anak-anak disekolah. It's very simple games but it attracted children so much. Why not kita cuba dirumah kan?




Alhamdulillah we end our seminar with Q&A session. Dan diharapkan semua ibubapa dapat sedikit ilmu untuk membantu anak-anak dalam proses untuk cepat membaca. Guru ajar disekolah ibubapa juga ajarlah anak dirumah. Inshaa Allah anak-anak akan cepat dapat dan cepat membaca. Tapi ingat ya! ajar anak seperi yang diajar diseminar. Kalau disekolah ajar lain dirumah ajar lain kesian anak-anak, konfius mana satu nk ikot.. hehehehe 

Akhir kata, semoga seminar reading technique kali ini betul-betul dapat membanu ibubapa untuk mengajar anak-anak dirumah. To all new parents of Little Caliphs Jenjarom and Little Caliphs Telok Panglima Garang, teruslah bersama-sama kami untuk membantu anak-anak kita untuk cepat membaca dan berjaya dunia akhirat. Inshaa Allah... 

Jumpa lagi di Seminar Reading Technique tahun hadapan!!!!  Inshaa Allah.... 
Assalamualaikum.....



Comments